...........

Monday, March 12, 2012

kisah HATI .

Asalamualaikum .
  Mungkin ape yang aku cuba bagi tahu berdasarkan post title di atas tidak memberi sebarang kesan kepada pembaca . Tetapi , Ape yang aku cuba sampaikan ni betul datang dari hati aku yang lemah , aku masih perlukan bimbingan dari sesiapa yang mampu membawa aku ke dasar ilmu pengetahuan untuk aku keluar dari tampuk jahil kepada Faqih , Nabi sollallahualaihiwassalam pon pernah bersabda " barang sesiapa yang dikehendaki oleh Allah kepada jalan kebaikan maka Allah akan memberi mereka kepandaian dalam agama" . hadis tersebut mengajar aku untuk berdoa kepada-Nya supaya aku digolongkan dalam golongan manusia yang mendapat keredaan Allah s.w.t . apa yang diinginkan tidak semestinya dapat dilakukan oleh tuan punya badan untuk mengecapi sesuatu . tetapi setiap perkara walaupun perkara remeh ianya dapat dikecapi dengan bantuan Allah s.w.t . apa yang ingin aku sampaikan ini adalah ingin menunjukkan kecetekkan ilmu serta iman yang belum kukuh  dengan ilmu serta kepercayaan yang mantap dengan akidah , jadi apa yang aku harapkan adalah wujudnya seseorang manusia atau seseorang teman membawa aku kepada nur Allah . bukan hanya membawa aku ke arah nurullah tetapi dalam memberi kasih dan sayang kepada aku dan sanggup hidup dengan ria sehati sejiwa . itu adalah impian yang ada pada rijal yang berada dalam lingkungan 20an ,
ramai yang menyangka apabila mereka yang sudah memjejak lingkungan tersebut sudah "gatal nk kahwin" . tapi, mereka tidak faham dan sebenarnya mereka pon akan atau sudah lalui lingkungan umur tersebut maka mereka pon akan rasa perasaan ini . Aku selalu berdoa kepada Allah agar memberikan aku teman yang sanggup hidup dengan aku walau keadaan susah atau senang , kaya atau miskin , mengajarkan aku tentang kesabaran untuk menempuh hidup di era kemodenan ini . aku juga berdoa kepada Allah agar dikurniakan zuriat yang soleh serta mantap pengetahuan ilmu dalam agama dari segi ukhrawi serta duniawi . insyaallah ape yang kita harapkan Allah akan pandang dan memberikan apa yang kita ingin kan . sekian wassalam .

No comments: